Maak nu je eigen Podcast in 5 concrete stappen.

Een publiek bereiken dat je normaal niet bereikt…

Op een manier die wordt gezien als vernieuwend en verrassend…

En waar je publiek met volle aandacht naar je boodschap luistert?

Maak een podcast!

Presentator en content specialist Sander de Heer helpt jou met het maken van je eigen podcast die zorgt voor een unieke, persoonlijke en waardevolle band met je klanten of medewerkers. Volgens onderstaande stappen, kunnen we snel aan de slag met jouw persoonlijke podcast.

Al vanaf

249

Een persoonlijke coachingssessie door Sander de Heer
Met alle basistips om zelf aan de slag te gaan (Zie stap 1)

Wat gaan we doen?

Tijdens een uitgebreid videogesprek praten we over het doel dat je met de podcast voor ogen hebt. Wie wil je bereiken? En wat is het verhaal dat je wil vertellen? Hoe wil je dit vertellen en wie laat je aan het woord? Ik vertel je alle mogelijke formats en wat voor jouw boodschap en publiek het beste zal werken.
We praten over alle vormen die er zijn en wat het best zou passen. Uiteraard moet de vorm redactioneel en productioneel haalbaar zijn voor het budget dat je hebt. Je krijgt technische tips over muziekgebruik, spanningsopbouw, editing en opname. Ook brainstormen we over een pakkende, duidelijke naam voor je podcast.

Dit is de meest uitvoerige sessie (reken 2 uur) waarin we de basics behandelen en uitvoerig ingaan op het verhaal achter je merk. Ik wil dat jij begrijpt wat er werkt in audio en ik wil jullie merk, dienst of product zo goed mogelijk leren kennen om het verhaal erachter perfect te kunnen vertellen.

Na deze sessie heb je de contouren van een format op papier staan en kun je vol inspiratie en praktische tips aan de slag.

Deze sessie is los te boeken voor 249,- indien je besluit om het vanaf hier zelf te gaan doen.

Gratis tips, hulp, do’s en don’t? Download hier de white paper “de Podcast: De Walkman van nu.”

Hoe beginnen we?

Indien je na stap 1 ook de verdere uitwerking, productie en opname met mijn hulp wil doen, krijg je eerst een offerte op maat.

Na akkoord op de offerte maak ik (of samen met jullie) een draaiboek waarin de afleveringen beschreven staan. Welke sprekers hoor je en welke onderwerpen behandelen we. Wat moet er aan redactie en productie geregeld worden voordat we aan de opnames kunnen beginnen.

Ook krijg je een voorstel voor de vormgeving, want het gebruik van muziek maakt je podcast herkenbaar (audio imaging) en sfeervol (soundscaping). We kunnen gebruik maken van rechtenvrije library muziek of zelf je eigen soundtrack laten componeren.

Je krijgt suggesties voor een mogelijke naam voor je podcast, gebaseerd op wat er werkt en binnen je vakgebied zal opvallen. Ook zal ik een voorstel doen voor beeldmateriaal om je podcast online visueel mooi weer te geven.

Ik heb een uitgebreid netwerk met redacteuren, producers, technici, ontwerpers, stemmen (presentatie en acteurs) en componisten, dus we kunnen de juiste discipline inschakelen. Dit houdt de prijs laag, want je betaalt niet voor iets wat we niet nodig hebben.

Aan de slag

Ik begeleid je bij de opnames van de eerste aflevering en help je bijvoorbeeld met de basistips voor het maken van interviews. Ook de techniek is belangrijk, maar je zult zien dat je tegenwoordig met een app en smartphone al prachtige dingen kunt maken.

Ik kan dit ook helemaal uit handen nemen en voor je produceren. Dit geldt ook voor het editen. Uiteraard laat ik je tussendoor een versie horen, waar je feedback op kunt geven.

Hoe krijg je luisteraars?

We maken samen een promotieplan waarin we duidelijk bepalen wanneer we welke aflevering op welke platforms publiceren. Hierin betrekken we je contacten, medewerkers en social kanalen. Het is belangrijk dat je hele bedrijf zowel de inhoud als de vorm toejuicht, zodat er met veel enthousiasme een publiek kan worden opgebouwd. Een publiek waarvoor deze podcast relevant is en die zich herkennen in de verhalen.

In deze fase schrijven we de begeleidende teksten bij de opnames. Pakkende teksten die uitnodigen om te gaan luisteren.

Tijdens deze fase nemen we ook uitgebreid de tijd om de eerste aflevering (pilot) te laten horen binnen jouw netwerk en de doelgroep. Komt de boodschap over, slaan we de juiste toon aan en zijn er nog aanpassingen nodig.

We gaan live

In deze fase nemen we de tijd om nog wat cruciale aanpassingen door te voeren, indien die uit de feedback naar voren kwamen. En dan gaat het, volgens het vastgestelde publicatieplan, gebeuren: We gaan Live!

Na de livegang leer ik je hoe je het voortaan zelf kunt doen of spreken we een workflow af hoe we op de lange termijn nieuwe afleveringen kunnen blijven produceren.

Geïnteresseerd?

Mail me via sander@sanderdeheer.nl of vul onderstaand contactformulier in! Binnen 24 uur geen reactie? Dan moet er iets mis zijn gegaan via mijn server…

“Met vijfentwintig jaar radio-ervaring ben ik niet anders gewend dan bij elke zin die ik uitspreek te bedenken wat de toon, woordkeus en boodschap is waarmee ik op dat moment mijn luisteraar op het puntje van zijn stoel doe belanden.”