“Die behoefte is bij een podcast anders”

Het is essentieel dat het verhaal dat je gaat vertellen in een podcast of presentatie volledig aansluit bij de toon, energie, sfeer en filosofie van je merk. Tegelijkertijd moet je voorzien in de behoefte die een klant heeft. Die behoefte is bij een podcast anders, dan bij de informatie die men online zoekt of in een brochure leest. Om jullie te leren kennen en samen een uniek format voor een podcast (radioshow of webinar) uit te werken, begint het met contact. Als het niet mogelijk is om fysiek langs te komen bij jullie, starten we met een conference call.

Ik wil zien wie jullie zijn en waar jullie passie zit. Vanuit jullie eigen nieuwsgierigheid, drijfveer en ervaringen kunnen we een verhaal gaan opbouwen. In mijn hoofd zitten zoveel mogelijke formats en creatieve ideeën voor podcasts en presentaties dat ik razendsnel scan hoe we jullie verhaal gaan vertellen in een podcast.

Vervolgens heb ik een uitgekiend stappenplan om te volgen en snel tot een format, draaiboek en offerte te komen. Dit stappenplan gaat van idee tot en met de promotie en publicatie van je podcast. Het is zinvol om vooraf al na te denken hoe, waar en wanneer je je podcast gaat promoten en plaatsen.

“Luisteraars komen niet vanzelf, een publiek moet je gaan opbouwen.”

Je betaalt bij mij alleen voor de uren die ik maak. Indien we snel een tof idee op papier hebben en jullie zelf de gasten voor een podcast aandragen, zitten mijn uren bijvoorbeeld alleen in de opname en montage. De uren die we maken voor de opname hangt weer af van het format en de beschikbaarheid van gasten. Het liefst neem ik meerdere afleveringen voor een podcast op één dag op en gemiddeld lukt het me ook om twee afleveringen op een dag te monteren. Uiteraard staat dit uitgewerkt op de offerte.