Zeer effectief als je als merk een verhaal wil vertellen dat met volle aandacht beluisterd dient te worden

Als radiomaker vind ik het een voorrecht, dat je via audio redelijk makkelijk op een sfeervolle manier beelden kunt oproepen en zo luisteraars mee kunt nemen in een verhaal.

Ook in een podcast bouw je een intieme een-op-eenrelatie op. Een luisteraar gaat er echt voor zitten, drukt op play en heeft alle aandacht voor het verhaal dat je gaat vertellen. Terwijl je luisteraar met oortjes in, in de trein stapt, neem je de luisteraar mee in een wereld die je graag wil schetsen. Een podcast is dus zeer effectief als je als merk of maker een verhaal wil vertellen dat met volle aandacht beluisterd moet worden. Geen wonder dat 5 miljoen Nederlanders recentelijk aangaven (Audiomonitor, NLO 2019) dat ze podcasts luisteren. Er is echter een wildgroei aan podcastmakers, maar net als in de radiowereld zijn er grote verschillen. Ik werk als ervaren radiomaker en journalist aan een podcast waarbij we een kwalitatief product maken en niet zomaar een gesprek voeren, waar een microfoon bijstaat.

Doordat je zonder decor, filmcrew met droneshots en dure locatie toch de luisteraar mee kunt nemen naar tropische oorden, toekomstdromen en sentimentele ervaringen, kan ik redelijk deze podcast redelijk eenvoudig voor je maken. Dit wordt geen standaard vraaggesprek, maar ik zet een sfeer neer met geluid. Naast podcasts kan ik je ook adviseren hoe je als bedrijf je totale audiobranding aanbiedt. Van het schrijven en maken van een commercial, tot het bedenken van branded content of content voor smart speakers.

“Ook in een podcast bouw je een intieme een-op-een relatie op.”